Jak działa Vibe.pl

Najczęściej zadawane pytania przy wynajmie sprzętu. Właściwe odpowiedzi.

FAQ wynajem instrumentów muzycznych – sprawdź!

Zastanawiasz się nad wypożyczeniem sprzętu? Oferowana przez nas usługa jest naprawdę wyjątkowa, dlatego doskonale rozumiemy, że nie wszystkie kwestie mogą być jasne. Z tego względu przygotowaliśmy obszerne FAQ, które pomoże rozwiać ewentualne wątpliwości. Przedstawiamy najczęściej zadawane pytania przy wynajmie sprzętu, wraz z wyczerpującymi odpowiedziami!

Spis treści

Kiedy zdecydować się na wynajem instrumentu sprzętu?

Na wypożyczenie sprzętu najlepiej jest zdecydować się wtedy, gdy m.in.:

  • chce się przetestować konkretny sprzęt w swoich warunkach, bez presji czasu, ale bez konieczności kupowania,
  • planuje się zakup sprzętu i szuka się alternatywnego sposobu na sfinansowanie transakcji (jest to bardziej opłacalne niż  leasing i znacznie prostsze niż pożyczka, czy kredyt w banku),
  • ma się zamiar korzystać ze sprzęt jedynie przez wybrany okres (np. na czas nauki gry).

Kto może wynająć sprzęt online?

Nasza wypożyczalnia instrumentów online obsługuje osoby fizyczne, ale też firmy, instytucje, szkoły, fundacje, stowarzyszenia, związki itp. Jedynym warunkiem wynajęcia sprzętu jest aktualna rejestracja pobytu lub działalności w Polsce.

Jak długo trwa wypełnianie danych i transakcja online?

Formalności przy wynajmie sprzętów online zajmują zaledwie kilka chwil. Musimy jedynie zweryfikować wiarygodność Klienta oraz potwierdzić dostępność sprzętu w wybranym sklepie. Po wpłacie kaucji oraz pierwszej raty można zgłosić się po odbiór, jeśli sprzęt jest dostępny w magazynie. Kiedy zaś Klient wybierze sprzęt na zamówienie, przed zawarciem transakcji przekazujemy informację o tym, ile będzie wynosił czas oczekiwania. W razie potrzeby przedstawiamy najlepsze alternatywy dla danego modelu.

Ile kosztuje wypożyczenie konkretnego sprzętu?

Cena wypożyczenia sprzętu jest uzależniona od wybranego przez Klienta minimalnego okresu najmu. Im jest dłuższy, tym rata jest niższa. Umożliwiamy opcje minimalnego okresu najmu na 1/3/6/12/24 miesięcy, przy czym po upływie wybranego okresu – o ile Klient nie zwróci sprzętu – wynajem trwa nadal. W trakcie trwania umowy Klient jest zobowiązany do opłacania wyłącznie miesięcznych rat. Przy zawieraniu transakcji musi zaś wpłacić tylko jednorazową, zwrotną kaucję.

Jak wyglądają opłaty za wynajem sprzętu online?

Wszelkie płatności dokonuje się przy użyciu karty płatniczej. Klient wpłaca jednorazową kaucję zwrotną, a także ustalone miesięczne raty (automatycznie pobierane z karty). Nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat, ukrytych prowizji itp. Kaucja zwrotna jest jedynie zabezpieczeniem w razie ewentualnych uszkodzeń sprzętu. Zwracamy ją niezwłocznie po pełnym rozliczeniu i zakończeniu umowy.

Gdzie można wynająć sprzęt?

Transakcja wynajmu sprzętu odbywa się online, bezpośrednio przez naszą stronę internetową www.vibe.pl lub stronę internetową wybranego sklepu muzycznego. Wystarczy kliknąć przycisk „Wynajmij” na karcie danego produktu, a następnie postępować zgodnie z kolejnymi poleceniami w formularzu. Po zawarciu umowy instrument można odebrać w wybranym Sklepie Partnerskim. Dostępna jest także opcja wysyłki kurierskiej na wskazany adres. Zalecamy jednak odbiór osobisty, ponieważ przy okazji można uzyskać dodatkowe wskazówki i porady od pracowników, którzy są doświadczonymi, wykwalifikowanymi specjalistami.

Jak przebiega odbiór i wysyłka sprzętu?

Wypożyczany sprzęt można odebrać we wskazanym sklepie partnerskim – dane teleadresowe są podane w formularze najmu, w treści umowy, a także na naszej stronie. Do weryfikacji potrzebny jest telefon, którego numer został podany podczas przygotowywania umowy, a także dowód osobisty lub inny dokument zawierający numer PESEL i zdjęcie.
Jeśli wybrało się opcję wysyłkową, kurier również poprosi o okazanie dowodu tożsamości, a także przedstawi Protokół Wydania Sprzętu do podpisu. Koszty wysyłki są uzależnione od wartości oraz rozmiarów sprzętu. W niektórych przypadkach Sklep Partnerski może oferować wysyłkę w cenie produktu – wówczas Klient ponosi tylko dodatkowy koszt odesłania podpisanego Protokołu.

Co się dzieje po upływie wybranego okresu najmu?

Klient może wypożyczyć sprzęt muzyczny na tak długo, jak tylko sobie życzy. Czas ten nie może jednak być krótszy niż minimalny okres najmu. Po jego upływie usługa trwa tak długo, aż Klient nie zwróci sprzętu lub wykupi go na własność.

Czy można zwrócić sprzęt przed upływem wybranego okresu najmu?

Wypożyczony sprzęt można oddać przed zakończeniem okresu najmu. W takim przypadku zostaje jednak pobrana dodatkowa opłata. Jej wysokość zależy od momentu, w którym następuje przeliczenie umowy na krótszy okres oraz wcześniejszych ustaleń ze Sklepem Partnerskim (do którego zwracany jest sprzęt). Zawsze staramy się elastycznie podchodzić do każdej sytuacji, możliwie jak najkorzystniej wyceniając dopłatę za skrócenie okresu najmu. Zależy nam na satysfakcji Klienta, ponieważ wiemy, że dzięki temu później chętnie ponownie skorzysta z naszych usług lub poleci nas swoim znajomym.

Na czym polega opcja wykupu? Czy jest dodatkowo płatna?

Wykup pożyczonego sprzętu muzycznego jest możliwy w dowolnym momencie trwania umowy, także w trakcie trwania minimalnego okresu najmu. Klient wpłaca wtedy tylko kwotę uzależnioną od minimalnego okresu najmu oraz momentu, w którym zdecydował się nabyć instrument. Pełną tabelę cen wykupu (malejących po każdym kolejnym miesiącu) udostępniamy przed wydaniem sprzętu. Po pewnym czasie wypożyczania należność z tytułu wykupu spada do symbolicznej złotówki.

Jak wygląda zwrot sprzętu po wynajmie?

Sprzęt należy zwrócić do salonu, z którego został odebrany. Wówczas zostaje poddany kontroli jego stan techniczny. Jeśli instrument zostanie zaakceptowany bez zastrzeżeń, umowa najmu zostaje zakończona. Kiedy zaś jest uszkodzony (tj. jego stan nie odpowiada normatywnemu zużyciu opisanemu w Ogólnych Warunkach Najmu), Klient jest zobowiązany do zwrotu kosztów naprawy albo utraty wartości urządzenia, jeśli koszt naprawy jest niemożliwy lub przekracza utratę wartości. W wyjątkowych przypadkach, gdy sprzęt jest poważniej uszkodzony, mamy prawo odmówić zwrotu. Wtedy Klient musi go wykupić, za kwotę wynikającą ze standardowego cennika opcji wykupu na moment zwrotu..

Czy w ofercie wynajmu sprzętu dostępne są także akcesoria dodatkowe?

Tak, jak najbardziej. Nasza oferta w pełni odzwierciedla oferty Sklepów Partnerskich, dlatego Klient może wybierać spośród wielu dodatkowych akcesoriów do danego sprzętu, spłacając ich cenę w ratach najmu (doliczonych do miesięcznych rat za wypożyczenie sprzętu, czyli głównego przedmiotu umowy). Po zakończeniu minimalnego okresu najmu akcesoria stają się własnością Klienta.

Czy oferujecie jakieś usługi dodatkowe?

Oczywiście – to bardzo ważny element naszej oferty. Przygotowujemy sprzęt przed wydaniem go Klientowi, bezpośrednio lub zdalnie zapewniamy opiekę techniczną, a także proponujemy naukę obsługi i gry. Do tego dostarczamy dodatkowe oprogramowania oraz programy ochrony i ubezpieczenia. Z każdym Sklepem Partnerskim staramy się indywidualnie tworzyć unikalne pakiety usługowe. Dzięki temu nasi Klienci mogą uzyskać kompleksową obsługę i pełne wsparcie.

Czy dajecie dostęp do oprogramowania do konkretnego sprzętu?

Każdy Klient otrzymuje pełen dostęp do oprogramowania dostępnego dla danego sprzętu, np. pianina cyfrowego. W czasie wynajmu sprzęt jest zarejestrowany jako własność naszej firmy, ale mimo to udostępniamy Klientom wszystkie dane niezbędne do pobierania dodatkowego software’u. W momencie wykupu instrument zostaje oczywiście przerejestrowany na nowego właściciela.

Czy wypożyczacie także używany sprzęt?

Tak, w naszej ofercie dostępny jest także sprawdzony, używany sprzęt. Posiadamy wyłącznie markowe instrumenty w bardzo dobrym stanie. Klient może nie tylko wypożyczyć wybrany model, ale też wykupić go w dowolnym momencie.

Czy oferowane sprzęty są ubezpieczone?

W koszyku najmu można dodać jeden z dostępnych pakietów ubezpieczenia, które przygotowaliśmy dla naszych użytkowników wspólnie z Towarzystwem Ubezpieczeń WARTA S.A. Ubezpieczenie WARTY to program ochronny, który pozwala ubezpieczyć wynajęty sprzęt od zniszczenia i kradzieży. W wariancie podstawowym sprzęt jest objęty ochroną w siedzibie Najemcy, ale oferujemy także pakiet ubezpieczenia rozszerzonego o ochronę w czasie transportu pomiędzy siedzibą Najemcy, a innymi lokalizacjami. Muzycy mający zamiar grać na imprezach na żywo są jednak zgodnie z umową zobowiązani zawrzeć polisę dodatkowego ubezpieczenia sprzętu.

Co się dzieje w przypadku, gdy sprzęt nie działa jak należy?

Nowy sprzęt jest objęty gwarancją producenta i w sytuacji wynajmu instrumentów działa dokładnie tak samo, jak w każdym innym przypadku. W razie problemów korzystamy z sieci serwisowej producenta. Używany sprzęt jest objęty gwarancją Sklepu Partnerskiego i w razie stwierdzonych wad podlega wymianie lub nieodpłatnej naprawie.

Jaka jest forma płatności? Czy są kary za opóźnienia?

Płatności dokonywane są przy użyciu karty płatniczej Klienta. Pierwsza rata, kaucja oraz wszystkie kolejne należności są pobierane automatycznie z konta podanego przy zawieraniu transakcji. W przypadku niewielkich opóźnień nie naliczamy odsetek ani żadnych kar.

Kiedy zwracana jest kaucja?

Kaucja zwracana jest niezwłocznie po zakończeniu umowy najmu, tj. po zwrocie sprzętu  i rozliczeniu ew. szkód oraz zaległych rat. Może być też zaliczona na poczet ceny wykupu.

Mamy nadzieję, że wszystko jest jasne, a cały proces wypożyczania sprzętu nie ma już żadnych tajemnic. Jeśli jednak pojawiły się jeszcze jakieś dodatkowe pytania, zachęcamy oczywiście do kontaktu. Zdecydowałeś się skorzystać z naszych usług? Sprawdź ofertę – zobacz nasze instrumenty muzyczne do wynajęcia online!

https://youtu.be/7dtft32vfZIhttps://youtu.be/eSjEU5D8D74

DĘTE (581)

GITARY (3781)

Keyboardy (151)

KLAWISZOWE (1305)

Pianina cyfrowe (722)

STUDIO (605)

Powiązane Artykuły