Zwroty i możliwość odstąpienia od umowy przez Konsumentów.

Z zastrzeżeniem zwrotów i refundacji dotyczących produktów wadliwych lub uszkodzonych w momencie odbioru przez Klienta, nasza polityka zwrotów i refundacji dedykowana jest wyłącznie dla Najemców będących Konsumentami oraz Najemców będących osobami fizycznymi zawierającymi Umowę Najmu bezpośrednio związaną ze swoją działalnością gospodarczą, dla których jednak Umowa ta nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, i w zakresie tu uregulowanym mają pierwszeństwo w stosunku do pozostałych postanowień Ogólnych Warunków Najmu.

Najemca będący Konsumentem zobowiązany jest do zapoznania się ze stanem Przedmiotu Najmu zarówno w chwili jego wydania jak i zwrotu. Powinien zgłosić Wynajmującemu wszelkie uwagi dotyczące widocznego stanu Przedmiotu Najmu, przy czym ocena ta dotyczy tylko wad możliwych do stwierdzenia przez przeciętnego konsumenta. 

Konsument ma prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podawania przyczyn i bez ponoszenia dodatkowych kosztów poza kosztami wspomnianymi poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 

Koszty zwrotu Przedmiotu Najmu w przypadku wyżej wskazanego odstąpienia od Umowy ponosi Najemca.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zwrócić Przedmiot Najmu Wynajmującemu lub przekazać go osobie lub firmie upoważnionej przez Wynajmującego do odbioru, chyba że Wynajmujący zaproponował, że sam odbierze Przedmiot Najmu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Przedmiotu Najmu przed jego upływem. Co do zasady zwrot Przedmiotu Najmu następuje w miejscu jego odbioru lub punktu (SKlepu Partnerskiego), z którego Przedmiot został wysłany do Najemcy.

Zgodnie z art. 38 pkt 1 oraz pkt 3 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi, w przypadku gdy: (i) przedmiotem umowy jest świadczenie usług, jeżeli zostały one wykonane w pełni za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy, (ii) przedmiotem Najmu jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. 

Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone alternatywnie: (i) na adres Univibe Sp. z o.o., (ii) poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.g4.rent, (iii), mailowo na adres: biuro@vibe.pl

Aby produkt podlegał rozliczeniu zwrotnemu nie może on nosić żadnych śladów użytkowania i musi zwrócony w takim samym stanie, jak przy odbiorze. Produkt winien zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu, wraz ze wszystkimi akcesoriami, dokumentami i materiałami dodatkowymi dołączonymi do niego przy odbiorze przed Najmem. Powyższe dotyczy także zwrotu produktów uszkodzonych lub wadliwych w momencie odbioru przez Klienta. 

Refundacje

Niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, Wynajmujący zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Najemcę sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Partnerskim), pod warunkiem wcześniejszego zwrotu Przedmiotu Najmu przez Konsumenta i przyjęciu zwrotu przez Wynajmującego, bądź Sklep Partnerski w imieniu Wynajmującego.

Niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia zwrotu Przedmiotu najmu w związku z jego wadliwością lub uszkodzeniami powstałymi przed odbiorem przez Klienta, Wynajmujący zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy.

Po otrzymaniu zwrotu Przedmiotu Najmu Wynajmujący niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Najemcę. Wynajmujący poinformuje także po dokonanej inspekcji Przedmiotu Najmu, czy przyjmuje zwrot, czy też Przedmiot Najmu nie podlega zwrotowi ze względu na jego stan w momencie zwrotu. W tym drugim przypadku Wynajmujący nie ma obowiązku refundacji ceny wpłaconej przez Najemcę.

Wynajmujący dokonuje zwrotu płatności na rachunek bankowy wskazany przez Najemcę lub przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument. Jeżeli Wynajmujący nie zaproponował, że sam odbierze Przedmiot Najmu od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Przedmiotu Najmu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Przedmioty objęte wyprzedażą

Refundacji podlegają tylko Przedmioty objęte regularną ceną. Nie podlegają jej Przedmioty objęte dodatkowymi promocjami.

Koszty zwrotu

Koszty wysyłki zwrotnej Przedmiotu Najmu ponosi Najemca. Koszty wysyłki zwrotnej nie podlegają refundacji przez Wynajmującego.

Wymiana towaru

Wymieniamy wyłącznie produkty wadliwe lub uszkodzone. W takim przypadku możliwy jest również zwrot płatności dokonanych przez Klienta. Wymiana produktu możliwa jest na taki sam produkt albo inny produkt w takiej samej cenie. W tym przypadku koszty wysyłki ponosi Wynajmujący.

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami mailowo na adres: biuro@vibe.pl lub telefonicznie pod nr.: 510 510 092